کد خبر : 1078
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 22:17

مریم آهون بر

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط كارگزاری بانك صنعت و معدن

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط كارگزاری بانك صنعت و معدن
عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران، متعلق به وزارت ورزش و جوانان توسط سازمان خصوصی سازی امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه از طریق کارگزاری بانک صنعت و معدن نهایی شد.

به گزارش خط روز به نقل از روابط عمومی کارگزاری این بانک، رامین ملماسی مدیر عامل کارگزاری در خصوص عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران اظهار داشت: بیش از 9 میلیارد سهم به ارزش هر سهم 3046 ریال (معادل 85 درصد از سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال) متعلق به وزارت ورزش و جوانان از طریق سازمان خصوصی سازی و توسط شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن در بازار پایه فرابورس به صورت عمده عرضه و معامله گردید.
ملماسی در ادامه اعلام داشت: امیدواریم با تحقق این رویداد مهم و حضور مالکان جدید در این باشگاه بزرگ شاهد تحولات و رویداد های برجسته تری در بخش اقتصادی این باشگاه باشیم.
محمود قامت معاون سازمان خصوصی سازی کشور درباره جزئیات فروش بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: امروز متقاضیان خرید دو باشگاه از طریق فرا بورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال ایران توسط کنسرسیومی از هلدینگ شرکت‌های صنایع پتروشیمی معامله شد و ارزش کلی مبلغ آن حدود ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان بود.
معاون سازمان خصوصی سازی کشور عنوان داشت: برای سهام شرکت پرسپولیس هم کنسرسیومی از بانک‌ها اقدام به خرید کردند؛ قیمت هر سهم پایه 3580 ریال اعلام شد که 85 درصد از سهام بود و رقمی در حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان شد.
وی افزود: با توجه به ضرب الاجلی که AFC تعیین کرده است، خریداران باید ۱۰ درصد از مبلغ خرید را واریز کنند و انعقاد قرارداد انجام شود. سپس تشریفات معمول انجام می‌شود که متعاقباً انتقال سهام از وزارت ورزش و جوانان به خریداران جدید صورت می‌گیرد و با این خرید مطالبه هواداران دو باشگاه پاسخ داده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.